Zasadnicze działanie XDRIVE w samochodach BMW to uruchamianie napędu na cztery koła, służy temu specjalna skrzynia rozdzielcza - lub też nazywana - reduktorem. Reduktor taki jest wyposażony w sprzęgło, który przenenosi siłę napędową na tylną oś, natomiast reszta napędza oś przednią. W technologii BMW zastosowało system, który zapobiega "ślizganiu" się przez co przełączanie napędu jest praktrycznie nie wyczuwalne.
Historia X-Drive sięga roku 1985 w samochodzie BMW E30, lecz na dobra sprawę nazwa X-Drive istnieje od końca lat 90. Skrzynie biegów 4x4 z reduktorami ATC sa stosowane od tamtego czasu w samochodach BMW serii X mianowicie X3,X5,X6. Samochody te zostały wyposazone w skrzynie rozdzielcze ATC różnego typu od rzodzielacza ATC 300 i ATC 350 poprzez ATC 400, ATC 450 aż do ATC 500 i ATC 700. Wyróżniamy również reduktory ATC 35L oraz 45L. (źr. Wikipedia).
Częstą przyczyną uszkadzania reduktora oprócz czynników zewnętrznych jest zużywające się w sposób naturalny sprzęgło, przez co coraz bardziej są odczuwalne szarpania podczas ruszania lub załączania napędu.
Poniżej przedstawiam listę pojazdów marki BMW, w których zastosowano technologię X-Drive:
Dzięki naszemu doswiadczeniu możemy udzielić do 24 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów na naprawiane reduktory BMW X-Drive.
Wszystkie podzespoły zastosowane podczas regeneracji są oryginalne, pochodzące z dystrybucji BMW lub bezpośrednio od producenta. Uwaga! Nie korzystamy z produktów chińskich producentów, na aukcjach i internecie mogą Państwo znaleźć dużo ogłoszeń (również AliExpress) są to tanie zamienniki, często nie mające nic wspólnego z oryginalną jakością produktu. Dlatego jako nieliczni zapewniamy, że nasza usługa spełni Państwa oczekiwania przez najbliższe kilka lat.
Dzięki nam zaoszczędzisz czas i pieniądze, dla 200 czy 300 zł szkoda zachodu!